Vragen en oplossingen!

Vragen en oplossingen!

Onderwerpen in deze helpfile

Verkoop 1

Het scherm "Verkoop 1"

Met de ingevoerde klant- en artikelfiches, kunt u verkoopdocumenten maken. Klik in het bureaublad van WinFakt! op de knop "Verkoop1" om het overzicht van uw verkoopdocumenten te openen. In dit overzicht vindt u alle verkoopdocumenten van het actieve boekjaar terug.
Onderaan dit venster ziet u een aantal tabs, per tab ziet u een lijst met de gemaakte documenten van het geselecteerde soort. Meer uitleg over tabs vindt u op deze pagina.



De tab "Facturen":
Hierin staan zowel de betaalde als de onbetaalde facturen. Om een duidelijk onderscheid te kunnen maken tussen beide, worden de onbetaalde facturen in het rood gemarkeerd.

De tab "Onbetaalde Facturen":
In deze tab vindt u de onbetaalde facturen, dit zijn zowel de vervallen als de niet-vervallen documenten. De vervallen facturen worden in het rood gemarkeerd.

Per tab vindt u rechts onderaan het totale nettobedrag van alle verkoopdocumenten en bij de facturen het totaal van het openstaande nettobedrag.


De knoppenbalk

In de knoppenbalk ziet u buiten de vaak voorkomende knoppen ook enkele nieuwe knoppen, we bespreken deze even voor u:

Knop Functie

Herinnering afdrukken
Klanten durven de betaling van één of meerdere facturen al eens uit te stellen. Met de functie 'Herinnering afdrukken', kunt u snel en simpel herinneringsbrieven afdrukken voor de geselecteerde klant. Nadat u op de knop geklikt hebt, krijgt u een overzicht van de onbetaalde facturen. Zo kunt u zelf nog bepalen welke facturen u op de herinnering wil laten verschijnen en voor welke onbetaalde facturen u extra kosten wilt aanrekenen.
Meer info over de instellingen bij de herinneringen en hoe u ze kan afdrukken vindt u op deze pagina.

Wilt u de herinneringsbrieven ook automatisch laten afdrukken, dan kunt u de functie "Automatische herinneringsbrieven afdrukken" kiezen in het menu Verkoop, op voorwaarde dat deze optie geactiveerd is.

Betalingen boeken
Hiermee kunt u de ontvangen betalingen voor een verkoopdocument boeken. Op het moment dat u de betaling van de geselecteerde factuur wilt boeken, wordt het openstaande bedrag van het document verminderd met het betaalde bedrag.

Let op: Als u met de optie "Boekhouding" werkt, dan raden we u aan om de betalingen in te boeken via de knop "Bank". Zo kan u op een correcte manier de afschriften inboeken.

Uitgesteld mailen
Via deze functie is het mogelijk om meerdere documenten in één klik te versturen, ofwel naar dezelfde ontvanger ofwel naar de gekoppelde klant van het verkoopdocument.