What's new - November 2021

  • Blog
maandag 29 november 2021

Vernieuwingen en aanpassingen in Winfakt.


Vernieuwingen

  • Eenvoudig de historiek van je klanten opvragen.
    Het menu in het klantenbestand werd uitgebreid. Zo kan je vanaf nu eenvoudig de historiek van een bepaalde klant opvragen in verkoopdocumenten, verkoopdetail of bank.
  • Snel openstaande documenten tonen.
    Roep via het dashboard de openstaande documenten van je klant op. Eén klik op de klant zorgt ervoor dat de openstaande documenten onmiddellijk worden getoond.
  • Deze nieuwe grafiek toont je de cash inflow van openstaande documenten. Je activeert hem via de dashboard instellingen.

  • Controle op het verwijderen van producten.
    We hebben een controle voorzien op het verwijderen van producten. Het is niet meer mogelijk om producten met een historiek in verkoop of voorraad te verwijderen. Voorraadboekingen van producten die niet meer bestaan kunnen wel verwijderd worden.
    Zijn er producten die bijvoorbeeld uit collectie zijn? Dan kan je deze producten op niet actief zetten.

  • Vanaf nu is het mogelijk om per artikel een minimum voorraad in te stellen. Dit wordt enkel ingesteld voor stocklocatie 1. Heb je de module multi-stock? Dan is het mogelijk om voor de verschillende stocklocaties een minimum voorraad in te stellen.

  • Bij Instellingen > Herinneringen kan je nu ook de lay-out van je herinneringen correct bewerken en bekijken via een voorbeeldafdruk.

  • Bij het verzenden van herinneringen kan je ook een leesbevestiging toevoegen. Zo'n leesbevestiging geeft aan dat je bericht is geopend door de ontvanger.

  • Vanaf nu is het mogelijk om een extra kolom met 'Leveringsdatum' toe te voegen aan het verkoopoverzicht. Je past dit aan in via de knop 'Vensterinstellingen'.
  • De standaardcommentaar wijzigt correct bij het veranderen van het documenttype.
  • Het is mogelijk om een verkooplay-out te wissen indien deze niet is toegepast op een document.
  • Aanpassing aan het menu:
    'Aankopen' en 'Bestelling aan leverancier' zijn terug te vinden onder het nieuwe menu 'Aankopen'.  Deze opties zijn enkel actief bij de module 'Aankopen'.
  • Bij de instellingen werd het menu 'Verkoop' gewijzigd naar 'Verkoop/Aankoop'. Bij de instelling 'per document' kan je nu ook de aankoopdocumenten wijzigen. (Bestelling aan leverancier)
  • Bij het opstellen van een offerte kan je de geldigheidsduur kiezen. Je kan dit per offerte doen of je kan nu ook bij de algemene instellingen de standaard geldigheidsduur voor al je offertes bepalen. Om deze instelling voor alle nieuwe offertes toe te passen, kies je in het hoofdmenu 'Instellingen' en selecteer je 'Verkoop/Aankoop'. Daarna kies je voor 'Algemene instellingen'. Je kan nu een standaard geldigheidsduur kiezen. Klik op 'Opslaan' om je nieuwe voorkeur op te slaan.


Verbeteringen

  • Verbetering voor Mac-gebruikers: klik met de Command-toets ingedrukt op de onderdelen om zo meerdere onderdelen te selecteren.

  • CSV-bestanden importeren: we hebben extra kolommen toegevoegd aan de CSV-import. Hierdoor wordt het voor jou nog eenvoudiger om grote aantallen producten en hun gegevens te importeren.

  • Opgelost: bij het bewerken van een contact wordt niet meer foutief de boodschap "Klant bestaat reeds" getoond.

  • Opgelost: de verkooplay-out wordt weer correct getoond wanneer verkoopsvoorwaarden verborgen staan.

  • Opgelost: gegroepeerde kolommen worden nu ook getoond op de Excel export.

  • Opgelost: openstaand bedrag (vergelijken met 2 cijfers na de komma).

  • Opgelost: aanmaken nieuw boekjaar.

  • Opgelost: productselectie bij het aanmaken van een verkoopdocument.

  • Opgelost: bij het aanmaken van een nieuw product gaf de leverancier een fout wanneer geen leverancier werd gekozen.

  • Opgelost: bij het oproepen van herinneringen via de rechtermuisklik werd de foutieve regel geselecteerd.

  • Opgelost: bij het importeren van een CSV-bestand gaf Winfakt een foutmelding wanneer het CSV-bestand werd aangemaakt op een Mac.

  • Opgelost: filteren op leveringsdatum.